Provozní doba Po — Pá: 6:30 — 15:30 (pauza 12:00 — 12:30)

Trápí vás bolesti lokte, kolene, paty nebo jiné části pohybového aparátu? Znemožňuje vám tato bolest zvládání každodenních povinností? Pak se obraťte na Rehabilitaci KoJa Přerov. Pomůžeme vám odstranit příčinu vaší bolesti pomocí fokusované rázové vlny – inovativní metody léčby bolesti.

Terapie rázovou vlnou

Je neinvazivní léčebná metoda různých bolestí a onemocnění pohybového aparátu. Pomocí rázové vlny lze cíleně eliminovat určité patologické změny ve šlachách, vazech, pouzdrech, svalech a kostech. To znamená, že léčba se nezaměřuje pouze na vaše příznaky, ale především na příčinu vaší bolesti. Rázová vlna má široké terapeutické uplatnění a lze ji použít i při urologických obtížích, léčbě jizev, ošetření celulitidy… Ošetření cíleně působí na postižená místa a probíhá ambulantně.

Co jsou rázové vlny?

Rázové vlny jsou slyšitelné zvukové (akustické) vlny s vysokou energií, které se vyskytují v našem každodenním životě. V medicíně se používají od roku 1980. Pro rázové vlny je charakteristický rychlý nárůst tlaku a krátká délka pulzu. Rázové vlny jsou schopné pronikat kůží a měkkými tkáněmi, aniž by je poškodily. Stimulují metabolismus, krevní oběh a mohou urychlit tělu vlastní ozdravné procesy. Jejich hlavním benefitem je rychlá úleva od bolestiobnovení rozsahu pohybu

Typy rázových vln

V běžné praxi se používají 2 typy rázových vln – radiální a fokusovaná rázová vlna.

• Radiální rázová vlna (RSWT) – po průniku pod kůži má radiální rázová vlna rozbíhavou tendenci (není zacílena na jednu oblast). Hloubka průniku je maximálně 6 cm. Tato metoda se používá především k léčbě velkých ploch a měkkých tkání.
  • Fokusovaná rázová vlna (ESWT) – na rozdíl od radiální rázové vlny je koncentrovaná do jednoho bodu v léčené oblasti a proniká do větší hloubky. Její hloubka průniku je až 12 cm. Výsledný terapeutický účinek je maximální a cíleně přesný. Fokusovaná rázová vlna je vhodná pro léčbu struktur, které jsou ve větší hloubce

Jak probíhá ošetření rázovou vlnou?

Na přesně lokalizovanou postiženou oblast aplikuje lékař, či speciálně proškolený fyzioterapeut, ultrazvukový gel. Poté vezme přístroj a hlavicí násadce pohybuje přes oblast bolesti. Rázové vlny se generují v násadci přístroje a do těla pacienta se přenášejí pomocí ultrazvukového gelu. Ošetření probíhá v sedě nebo v leže v závislosti na ošetřované oblasti. Po ošetření můžete ihned pokračovat ve svém běžném denním režimu.

Jak dlouho trvá terapie rázovou vlnou?

Délka terapie se odvíjí od typu a závažnosti onemocnění nebo bolesti. Pro úspěšnou léčbu je zapotřebí alespoň 3 až 5 sezení v týdenních intervalech. Co se týká délky jednoho sezení, tak ta též závisí na typu onemocnění. Většinou trvá od 10 do 30 minut

Využití rázové vlny

• Dermatologie
  • Fyzioterapie
  • Neurologie
  • Ortopedie
  • Rehabilitační a fyzikální medicína
  • Revmatologie
  • Sportovní medicína
  • Urologie

Indikace fokusované rázové vlny

• Bolesti paty
  • Bolesti ramene
  • Bolesti šlachy
  • Bolesti úponů šlach
  • Golfový loket
  • Léčba spoušťových bodů
  • Ostruha patní kosti
  • Plantární fasciitida (patní ostruha)
  • Rotátorová manžeta
  • Skokanské koleno
  • Syndrom myofasciální bolesti
  • Tenisový loket
  • Tibiální stresový syndrom
  • Zánět Achillovy šlachy

Kontraindikace fokusované rázové vlny

• Onkologická onemocnění, dle indikace lékaře
  • Křečové žíly
  • Otevřené rány
  • Poruchy srážlivosti krve
  • Těhotenství
  • Trombóza
  • Užívání antikoagulačních přípravků (zejména lék Marcumar)

Benefity terapie rázovou vlnou

• Analgetický účinek
  • Minimální vedlejší účinky
  • Podpora růstu a hojení kostí
  • Protizánětlivý účinek
  • Redukce svalového napětí
  • Uvolnění fascií
  • Zkrácení doby léčby
  • Zvýšení látkové výměny
  • Zvýšení prokrvení tkání

Máte zájem o terapii rázovou vlnou? Zavolejte nám a rezervujte si svůj termín. V Rehabilitace KoJa poskytujeme rázovou vlnu jako jediné pracoviště na území okresu Přerov a spádově na území okresu Hranice.